Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Якимів Й$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Якимів Й. В. Мінімальні витрати електроенергії як критерій оптимізації режимів роботи магістральних нафтопроводів [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, В. М. Кацаба // Прикарпатський вісник НТШ. Число. - 2012. - № 1. - С. 271-277. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_ch_2012_1_25 Зазначено, що на роботу трубопровідної системи впливають необхідні обсяги перекачування нафти, її фізико-хімічні властивості, характеристики насосів, схема їх включення, а також інші чинники. Оптимальна схема включення насосів вибирається шляхом мінімізації питомих затрат потужності на перекачування нафти та потужності, що втрачається під час регулювання режиму роботи станцій.
| 2. |
Якимів Й. В. Вплив відкладень парафіну на пропускну здатність магістральних нафтопроводів [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів. // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. - 2012. - № 2. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvif_2012_2_25 Під час експлуатації нафтопроводів відбувається поступове зменшення внутрішнього діаметра трубопроводу за рахунок відкладення парафіну. Розроблено алгоритм визначення пропускної здатності магістральних нафтопроводів і проаналізовано її залежність від товщини відкладень парафіну.
| 3. |
Люта Н. В. Моделювання ефективного коефіцієнта дифузії у зоні змішаного тертя турбулентного режиму [Електронний ресурс] / Н. В. Люта, Й. В. Якимів, М. Д. Середюк // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2015. - № 4. - С. 43-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2015_4_7 Ефективний коефіцієнт дифузії є найбільш важливим параметром послідовного перекачування різносортних рідин. Він не тільки характеризує інтенсивність сумішоутворення рідин, але і визначає практично всі технологічні параметри даної технології трубопровідного транспорту. Більшість математичних моделей для ефективного коефіцієнта дифузії одержані за умов послідовного перекачування світлих нафтопродуктів. Питання обчислення вказаного коефіцієнта при послідовному перекачуванні малов'язких нафт різних сортів вимагає додаткових досліджень, які виконані у даній роботі. Для визначення ефективного коефіцієнта дифузії вибрано аналітичний спосіб, який враховує структуру турбулентного потоку у зоні змішаного тертя турбулентного режиму. В результаті багатоваріантних розрахунків одержано аналітичну залежність для визначення ефективного коефіцієнта дифузії для змішаного закону тертя. Дана модель є зручною для практичних розрахунків параметрів послідовного перекачування нафт різних сортів у магістральних нафтопроводах, в тому числі зі складною геометричною структурою.
| 4. |
Люта Н. В. Ефективний коефіцієнт дифузії в послідовному перекачуванні різносортних нафт: експериментальна верифікація [Електронний ресурс] / Н. В. Люта, Й. В. Якимів, М. Д. Середюк // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2015. - № 2. - С. 74-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2015_2_10 Одномірна модель поздовжньої турбулентної дифузії і похідні від неї формули для розподілу концентрацій, визначення об'єму суміші, її розливання у резервуари можуть бути використані як при послідовному перекачуванні світлих нафтопродуктів, так і при послідовному перекачуванні нафт різних сортів. При цьому у всі розрахункові формули слід підставляти ефективний коефіцієнт дифузії, який враховує специфічність умов взаємного змішування нафт з суттєвою різницею фізико-хімічних властивостей. Ефективний коефіцієнт дифузії, який характеризує інтенсивність сумішоутворення різносортних рідин, визначає всі параметри технології послідовного перекачування нафт різних сортів. В результаті математичного моделювання та багатоваріантних розрахунків отримано аналітичні моделі для визначення ефективного коефіцієнта дифузії для гідравлічно гладкого закону тертя. Дані моделі є зручними для практичних розрахунків параметрів послідовного перекачування нафт різних сортів у магістральних нафтопроводах, в тому числі зі складною геометричною структурою. Розроблено методики та програмне забезпечення, які можна рекомендувати для уточнення розрахунків величини ефективного коефіцієнта дифузії у зоні гідравлічно гладкого закону тертя. Адекватність розроблених аналітичних моделей ефективного коефіцієнта дифузії перевірена шляхом порівняння результатів теоретичних досліджень з результатами обробки експериментальних даних, одержаних при послідовному перекачуванні різносортних рідин на лабораторному стенді, що дає можливість моделювати процеси змішування рідин з різною в'язкістю при режимах послідовного перекачування, що мають місце на реальних нафтопроводах, оскільки при її проектуванні витримані критерії геометричної та гідродинамічної подібності. Результати дослідів математично оброблені за запропонованою в роботі методикою і програмним забезпеченням. Згідно з розрахунками гранична відносна похибка визначення дослідного значення ефективного коефіцієнта дифузії становить 9 %. Порівняння експериментальних значень ефективного коефіцієнта дифузії з розрахунковими, одержаними за розробленими нами моделями вказує, що відносна різниця результатів не перевищує 19 %, що є прийнятним для проведення інженерних розрахунків та свідчить про адекватність розрахункових формул і можливість їх застосування для розрахунку параметрів послідовного перекачування нафт різних сортів.
| 5. |
Бортняк О. М. Перспективи використання нафтотранспортних систем України в умовах диверсифікації джерел постачання вуглеводневих енергоносіїв [Електронний ресурс] / О. М. Бортняк, Й. В. Якимів // International scientific journal. - 2016. - № 7. - С. 64-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2016_7_17
| 6. |
Якимів Й. В. Вплив тепла тертя потоку на температурний режим перекачування високов’язких нафт [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, Н. В. Люта, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал. - 2016. - № 6(2). - С. 51-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2016_6(2)__13 Досліджено вплив тепла тертя потоку на зміну температурного режиму при перекачуванні високов'язких нафт магістральними трубопроводами. Суттєво впливає на падіння температури передача тепла від нагрітої нафти в оточуючий грунт. Втрати тепла залежать від величини повного коефіцієнта теплопередачі. За рахунок тепла тертя потоку повільнюється падіння температури по довжині трубопроводу та, відповідно, зменшуються втрати напору на тертя в трубопроводі. Проаналізовано залежність впливу повного коефіцієнта теплопередачі із врахуванням тепла тертя потоку на втрати напору в трубопроводі при перекачуванні трубопроводами високов'язких і застигаючих нафт.
| 7. |
Якимів Й. В. Режими роботи магістральних нафтопроводів з періодичними скиданнями і підкачуваннями [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2017. - № 3(1). - С. 188-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2017_3(1)__47
| 8. |
Якимів Й. В. Пропускна здатність магістральних нафтопроводів за періодичних підкачувань частини нафти [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2017. - № 6. - С. 78-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2017_6_20 Транспортування нафти магістральними трубопроводами досить часто передбачає необхідність реалізації постійного або періодичного скидання частини потоку з метою подальшого відвантаження сировини на нафтопереробні заводи або наливні пункти. Застосування такої технології призводить до зміни експлуатаційних режимів нафтоперекачувальних станцій і нафтотранспортної системи загалом. У разі виникнення аварійної ситуації аналогом скидання є витік нафти з трубопроводу у випадку порушення його цілісності. Скидання частини потоку супроводжується зміною витрати рідини до і після місця скидання, що неодмінно призводить до перерозподілу тисків на вході і виході проміжних нафтоперекачувальних станцій. Збільшення тисків на виході станцій може призвести до порушення міцності трубопроводу, зменшення підпорів на вході - до кавітаційних режимів роботи обладнання. Отже, дослідження впливу скидань на параметри роботи нафтотранспортних систем з метою забезпечення їх надійної, безпечної та економічно доцільної експлуатації є актуальним питанням галузі. З цією метою авторами на основі запропонованих розроблених розрахункових алгоритмів, реалізованих у програмному забезпеченні, проведено дослідження впливу періодичних скидань частини нафти на перерозподіл гідравлічних потоків, втрат енергії на перегонах, тисків на вході і виході нафтоперекачувальних станцій, а також на величину пропускної здатності магістральних нафтопроводів. Апробація запропонованої розробки здійснена шляхом визначення режимних параметрів експлуатації діючої нафтотранспортної системи "Дружба" на ділянці Мозир-Тухольський перевал, траса якої проходить територією України. На основі аналізу отриманих результатів встановлено, що залежно від обсягу скидання місце розташування лімітуючої ділянки, яка обмежує пропускну здатність магістрального нафтопроводу загалом, може змінюватись. При цьому не завжди перегін, перед яким здійснюється скидання частини нафти, є лімітуючим. Збільшення величини скидання призводить до зростання продуктивності трубопроводу на ділянці до пункту скидання у тому випадку, коли лімітуючий перегін трубопроводу знаходиться після пункту скидання. Якщо такий перегін виявиться на ділянці трубопроводу до пункту скидання, то збільшення витрати скидання не впливає на продуктивність на початковій ділянці трубопроводу.
| 9. |
Якимів Й. В. Технології поставки нафти із альтернативних джерел на нафтопереробні заводи України [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Прикарпатський вісник НТШ. Число. - 2017. - № 1. - С. 226-235. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_ch_2017_1_26 На підставі аналізу сучасного стану ступеня завантаженості нафтопровідної системи України розглянуто можливість надходження нафти з альтернативних джерел для переробки на вітчизняних нафтопереробних заводах. Розроблено алгоритм і програмне забезпечення для визначення пропускної здатності магістральних нафтопроводів, що надає можливість оцінити річні обсяги перекачування нафти та вибрати раціональні схеми включення насосів на нафтоперекачувальних станціях.
| 10. |
Бортняк О. М. Технічні та екологічні аспекти несанкціонованого втручання у магістральні нафтопроводи [Електронний ресурс] / О. М. Бортняк, М. П. Школьний, Й. В. Якимів, Р. С. Варик // Прикарпатський вісник НТШ. Число. - 2017. - № 1. - С. 260-266. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_ch_2017_1_29 На підставі аналізу сучасного стану проблеми несанкціонованого втручання у магістральні нафтопроводи розглянуто технічні й організаційно-правові аспекти виявлення неправомірних підключень до трубопровідних мереж. Висвітлено причини виникнення аварійних ситуацій і можливі екологічні наслідки. Зазначено щодо необхідності вдосконалення технічних систем виявлення витоків нафти, а також нормативно-правової бази в області промислової безпеки магістральних трубопроводів і підвищення відповідальності за вчинення неправомірних дій навмисного порушення цілісності трубопроводів з метою заволодіння продуктом транспортування, що носять ознаки кримінального характеру.
| 11. |
Якимів Й. В. Вплив тепла тертя потоку на втрати напору при перекачуванні високов'язких нафт [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, Н. В. Люта, О. М. Бортняк // Нафтогазова енергетика. - 2016. - № 1. - С. 32-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nge_2016_1_5 Досліджено вплив тепла тертя потоку на зміну температурного режиму при перекачуванні високов'язких нафт магістральними трубопроводами. Суттєво впливає на падіння температури передача тепла від нагрітої нафти в оточуючий грунт. Втрати тепла залежать від величини повного коефіцієнта теплопередачі. За рахунок тепла тертя потоку повільнюється падіння температури по довжині трубопроводу та, відповідно, зменшуються втрати напору на тертя в трубопроводі. Проаналізовано залежність впливу повного коефіцієнта теплопередачі із врахуванням тепла тертя потоку на втрати напору в трубопроводі при перекачуванні трубопроводами високов'язких і застигаючих нафт.
| 12. |
Якимів Й. В. Дослідження енергоефективних режимів експлуатації системи нафтопроводів Кременчук–Снігурівка–Одеса у реверсному напрямі транспортування нафти з альтернативних джерел постачання [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2017. - № 12. - С. 32-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2017_12_8
| 13. |
Якимів Й. В. Дослідження ефективності послідовного перекачування нафт українських родовищ магістральними трубопроводами [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2018. - № 6(1). - С. 55-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2018_6(1)__12
| 14. |
Якимів Й. В. Особливості транспортування різносортних нафт магістральними трубопроводами з пересіченим профілем траси [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2018. - № 9(1). - С. 91-93. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2018_9(1)__23
| 15. |
Якимів Й. В. Енергоефективність режимів експлуатації магістральних трубопроводів за періодичних скидань частини нафтового потоку [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Прикарпатський вісник НТШ. Число. - 2018. - № 2. - С. 151-160. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_ch_2018_2_14 Сучасні нафтотранспортні системи (НТС) характеризуються складною гідравлічною структурою та геометричною конфігурацією і досить часто передбачають необхідність шляхового постійного чи періодичного підкачування або скидання частини нафтового потоку. Реалізація такої технології транспортування неодмінно призводить до зміни режимів експлуатації нафтопроводів і відповідно до необхідності регулювання роботи нафтоперекачувальних станцій. Отже, визначення закономірностей впливу процесів скидання частини нафти на енергетичні параметри роботи НТС є надзвичайно важливим завданням. З цією метою проведено дослідження впливу величини періодичних скидань частини нафти на енергоефективність роботи магістральних нафтопроводів. Проаналізовано вплив величини скидань на витрати потужності на перекачування нафти в системі магістрального нафтопроводу. Виявлено, що зі збільшенням величини скидань зменшуються питомі витрати електроенергії на перекачування нафти. На підставі проведених досліджень розроблено рекомендації щодо вибору надійних, безпечних та оптимальних, з точки зору витрат електроенергії на перекачування, режимів експлуатації другої черги системи магістральних нафтопроводів "Дружба" на ділянці Мозир - Броди - Тухольський перевал зі скиданням частини нафти на ЛВДС "Броди".
| 16. |
Якимів Й. В. Пропускна здатність магістральних нафтопроводів із заданим розміщенням нафтоперекачувальних станцій за періодичних скидань частини нафти [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Нафтогазова енергетика. - 2019. - № 1. - С. 65-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nge_2019_1_8 Транспортування нафти магістральними трубопроводами досить часто передбачає необхідність реалізації постійного або періодичного скидання частини потоку з метою подальшого відвантаження сировини на нафтопереробні заводи або наливні пункти. Застосування такої технології призводить до зміни експлуатаційних режимів нафтоперекачувальних станцій і нафтотранспортної системи загалом. У разі виникнення аварійної ситуації аналогом скидання є витік нафти з трубопроводу у випадку порушення його цілісності. Скидання частини потоку супроводжується зміною витрати рідини до і після місця скидання, що неодмінно призводить до перерозподілу тисків на вході і виході проміжних нафтоперекачувальних станцій. Збільшення тисків на виході станцій може призвести до порушення міцності трубопроводу, зменшення підпорів на вході - до кавітаційних режимів роботи обладнання. Отже, дослідження впливу скидань на параметри роботи нафтотранспортних систем з метою забезпечення їх надійної, безпечної та економічно доцільної експлуатації є актуальним питанням галузі. З цією метою авторами на основі запропонованих розроблених розрахункових алгоритмів, реалізованих у програмному забезпеченні, проведено дослідження впливу періодичних скидань частини нафти на перерозподіл гідравлічних потоків, втрат енергії на перегонах, тисків на вході і виході нафтоперекачувальних станцій, а також на величину пропускної здатності магістральних нафтопроводів. Апробація запропонованої розробки здійснена шляхом визначення режимних параметрів експлуатації діючої нафтотранспортної системи "Дружба" на ділянці Мозир-Тухольський перевал, траса якої проходить територією України. На основі аналізу отриманих результатів встановлено, що залежно від обсягу скидання місце розташування лімітуючої ділянки, яка обмежує пропускну здатність магістрального нафтопроводу загалом, може змінюватись. При цьому не завжди перегін, перед яким здійснюється скидання частини нафти, є лімітуючим. Збільшення величини скидання призводить до зростання продуктивності трубопроводу на ділянці до пункту скидання у тому випадку, коли лімітуючий перегін трубопроводу знаходиться після пункту скидання. Якщо такий перегін виявиться на ділянці трубопроводу до пункту скидання, то збільшення витрати скидання не впливає на продуктивність на початковій ділянці трубопроводу.
| 17. |
Якимів Й. В. Експлуатація магістральних нафтопроводів з періодичними скиданнями нафти при заданому розміщенні нафтоперекачувальних станцій [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2019. - № 1(3). - С. 52-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2019_1(3)__11
| 18. |
Якимів Й. В. Ефективність застосування роздільників у разі послідовного перекачування різносортних нафт магістральними трубопроводами [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2019. - № 8(2). - С. 75-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2019_8(2)__17
| 19. |
Якимів Й. В. Вплив періодичних підкачувань частини нафти на режими роботи магістральних трубопроводів [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2019. - № 18. - С. 59-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2019_18_13
| 20. |
Якимів Й. В. Енергоефективність роботи магістральних трубопроводів за періодичних підкачувань частини нафти [Електронний ресурс] / Й. В. Якимів, О. М. Бортняк, Н. В. Люта // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука" . - 2021. - № 6(1). - С. 54-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2021_6(1)__15
| | |
|
|